FAQ

Heb je een vraag? Kijk dan in de veel gestelde vragen hieronder. De vragen staan overzichtelijk ingedeeld in verschillende categorieën.

Account

Hoe kan ik een account voor Sponder aanmaken?

Om een account voor Sponder aan te maken ga je naar ‘Registreren’ rechts bovenaan op de website. Je komt dan op de registratiepagina. Maak hier een keuze om te registreren als docent of aanbieder. Afhankelijk van het gekozen account kun je producten of diensten aanbieden of aanvragen.

Na afronding van het registratieproces ontvang je een mail met een activatielink. Activeer deze link. Jouw registratie wordt binnen 2 werkdagen beoordeeld door de Sponder Klantenservice. Na goedkeuring ontvang je een welkomstmail en kun je gebruik maken van Sponder!

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat moet ik doen?

Na het invullen van het registratieformulier op Sponder ontvang je op het opgegeven mailadres een mail met een activatielink. Heb je binnen 10 minuten niets ontvangen? Check dan voor de zekerheid de spambox van jouw e-mail. Zit daar ook niets in? Neem dan contact op met onze klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl.

Hoe wijzig ik mijn contactgegevens?

Je kunt jouw contactgegevens wijzigen in je profielinstellingen. Deze vind je in het uitklapmenu onder je profielnaam rechts bovenaan op de website.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Je kunt jouw e-mailadres wijzigen in je profielinstellingen. Deze vind je in het uitklapmenu onder je profielnaam rechts bovenaan op de website.

Ik heb een fout gemaakt in mijn mailadres, wat moet ik doen?

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl. Zij kunnen je verder helpen om je mailadres te wijzigen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Je kunt jouw wachtwoord wijzigen in je profielinstellingen. Deze vind je in het uitklapmenu onder je profielnaam rechts bovenaan op de website.

Mijn account is geblokkeerd, wat nu?

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl. Zij kunnen je hier verder helpen.

Kan ik mijn VMBO-BWI inloggegevens ook op Sponder gebruiken?

Dat kan. Je kunt met de gebruikersnaam en wachtwoord dat je op vmbo-bwi.nl gebruikt ook inloggen op Sponder. De eerste keer dat je dit doet, wordt er gevraagd om je gegeven te controleren of verder aan te vullen.

Kan ik mijn Sponder account verwijderen?

Je kunt jouw account op Sponder verwijderen in je profielinstellingen. Deze vind je in het uitklapmenu onder je profielnaam rechts bovenaan op de website.

Ik kan niet inloggen

Heb je gecontroleerd of je e-mailadres en wachtwoord kloppen? Klopt dit maar kun je nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op met onze klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl. Zij kunnen je verder helpen. Ben je je wachtwoord vergeten? Ga dan naar de inlogpagina om je wachtwoord te resetten.

Kunnen meerdere mensen binnen één instelling een account aanmaken?

Je kunt per e-mailadres één account aanmaken. Iedereen binnen de instelling met een eigen mailadres kan dus een account aanmaken.

Privacy

Wat doet Sponder met mijn persoonsgegevens?

Savantis gebruikt jouw persoonsgegevens in het kader van dienstverlening t.b.v. Sponder onder andere voor:

  • Het onderhouden van contact
  • Een goede en efficiënte dienstverlening
  • Het verrichten van administratieve handelingen
  • Verbetering van de dienstverlening
  • Facturering
  • Het innen van gelden en het nemen van incassomaatregelen
  • Verrichten van betalingen
  • Marketing / customer resources
  • Het voeren van geschillen
  • Het kunnen aanbieden van informatie op de website In onze privacyverklaring lees je hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens.

Wat zijn jullie Algemene Gebruiksvoorwaarden?

Lees hier de Algemene Gebruiksvoorwaarden van Sponder.

Hoe beschermen jullie mijn privacy?

Wij stellen hoge eisen aan het waarborgen van de privacy van gebruikers van Sponder. Lees hier onze Privacyverklaring.

Welke cookies gebruikt Sponder?

Lees in onze Cookie Policy alles over het gebruik van cookies op Sponder.

Welke organisatie zit er achter Sponder?

Sponder is een initiatief van Savantis. Savantis stelt zich ten doel om vakmanschap te behouden en te vernieuwen. Dat doen ze onder andere door middel van het stimuleren van de samenwerking tussen het beroepsonderwijs en bedrijfsleven. Het bestuur bestaat uit vertegenwoordigers van ondernemers- en werknemersorganisaties en het mbo-onderwijs.

Kan ik de gegevens opvragen van een leverancier of onderwijsinstelling?

Nee, wij verstrekken geen gegevens van gebruikers van Sponder. Vanuit privacyoverweging mogen wij deze gegevens niet verstrekken. Door te reageren op een advertentie en een product of dienst aan te vragen worden aanbieder en aanvrager met elkaar in contact gebracht. In principe is het alleen in deze situatie nodig dat contactgegevens worden uitgewisseld in verband met leveringsafspraken en -voorwaarden.

Ik denk dat mijn account gehackt is, wat moet ik doen?

Als je het vermoeden hebt dat je account gehackt is, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Meldingen per e-mail

Ik heb het registratieformulier ingevuld maar geen activatiemail ontvangen.

Na het invullen van het registratieformulier op Sponder ontvang je op het opgegeven mailadres een mail met een activatielink. Heb je binnen 10 minuten niets ontvangen? Check dan voor de zekerheid de spambox van jouw e-mail. Zit daar ook niets in? Neem dan contact op met onze klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl.

Kan ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief?

Je kunt je inschrijven voor de nieuwsbrief door naar jouw profielinstellingen te gaan en de link onder het kopje nieuwsbrief aan te klikken. Tijdens het registratieproces op Sponder wordt ook gevraagd of je wil inschrijven voor de nieuwsbrief. Je kunt dan het vakje aanvinken.

Kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Je kunt je uitschrijven via de uitschrijflink onderaan de ontvangen nieuwsbrief. Hiervoor open je de nieuwsbrief in je mailbox en klik je onderaan in de nieuwsbrief op uitschrijven. Je kunt je op elk gewenst moment weer inschrijven via de website in jouw profielinstellingen.

Kan ik de meldingen per e-mail instellen?

Dat kan als je een onderwijsaccount hebt. Ga via het uitklapmenu onder jouw profiel (rechtsboven in op de pagina) naar ‘Instellen meldingen’. Je kunt hier aangeven welke notificaties je in de mail wil ontvangen. Als er nieuw aanbod wordt geplaatst dat voldoet aan de door jou opgegeven voorkeuren, krijg je hier een melding van in je e-mail.

Vraag en aanbod

Ik wil het onderwijs graag sponsoren, maar wat kan ik bijdragen?

Op de inspiratie-pagina hebben wij een overzicht gemaakt van producten en diensten waar behoefte aan is tijdens de lessen. Twijfel je of jouw aanbod geschikt is? Neem dan contact op met onze klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl.

Hoe kan ik zoeken op Sponder?

Via het vergrootglas in de navigatiebalk kun je snel in het aanbod zoeken. Via de aanbod-pagina heb je uitgebreide zoekmogelijkheden. Hier kun je het aanbod sorteren op ‘onderwijssoort’, ‘categorie’, ‘vakgebied’, ‘aanbieder’ en ‘regio’.

Ik zoek iets maar zie het niet tussen het aanbod staan. Wat nu?

Via het aanvraagformulier op de gezocht-pagina kun je aangeven dat je iets zoekt. De klantenservice van Sponder bekijkt dan of ze je hier verder mee kunnen helpen.

Kan ik een idee doorgeven voor materiaal wat van pas kan komen tijdens de les?

Op de inspiratie-pagina hebben wij een overzicht gemaakt van producten en diensten waar behoefte aan is tijdens de lessen. Staat jouw idee hier nog niet tussen? Geef het dan door aan onze klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl.

Ik twijfel of mijn aanbod geschikt is voor Sponder. Hoe kom ik hier achter?

Als je twijfelt of jouw aanbod geschikt is om op Sponder te plaatsen, kun je contact opnemen met de klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl.

Ik heb aanbod geplaatst, maar ik wil iets wijzigen.

Je kunt jouw aanbod beheren in ‘mijn advertenties’. Dit onderdeel vind je in het uitklapmenu onder je profielnaam rechts bovenaan op de website. Je kunt hier per aanbod de inhoud wijzigen, pauzeren of verwijderen.

Ik heb aanbod geplaatst, maar het aanbod is niet meer geldig.

Je kunt jouw aanbod beheren in ‘mijn advertenties’. Dit onderdeel vind je in het uitklapmenu onder je profielnaam rechts bovenaan op de website. Je kunt hier per aanbod de inhoud wijzigen, pauzeren of verwijderen.

Ik heb aanbod op Sponder geplaatst maar mijn aanbod is verwijderd. Hoe kan dat?

De aanbiedingen die op Sponder geplaatst mogen worden, moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het moet gratis of tegen zeer hoge korting worden aangeboden. Het moet het onderwijs ondersteunen. Als het hier niet aan voldoet, kan de advertentie verwijderd worden.

Twijfel je of jouw aanbod geschikt is? Neem dan contact op met onze klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl.

Hoe kom ik als onderwijsinstelling in contact met een leverancier?

Als je aanbod ziet dat interessant is voor jouw lessen, dan kun je het product of dienst aanvragen via het formulier op de aanbod-pagina. Jouw bericht, met jouw contactgegevens, worden dan verstuurd naar de aanbieder. Via dit formulier kun je ook vragen stellen aan de aanbieder.

Ik heb een aanvraag gedaan bij een leverancier, maar ik krijg geen reactie.

Heb je gereageerd op een aanbod, maar heb je na 5 werkdagen nog geen reactie van de leverancier gekregen? Neem dan contact op met de klantenservice: 088 08 08 802 of info@sponder.nl.

Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact op met onze klantenservice.